A kalózok rettegett tengeri haramiák, kik elrabolják a kincseidet, darabokra szedik a hajódat, és csak az ágyúk tudnak ellenük megvédeni. Képes vagy felvenni velük a harcot? Azonban jól vigyázz, mert nem csak a kalózok vérmes támadásait kell kivédened, hanem a többi kapitánynál gyorsabban kell összeraknod a hajódat, és megszereznek az elfeledett kincseket. Képes leszel rá? Ebben a játékban csak egy győztes lehet!
Ez a stratégiai kártyajátékleginkább a kisebbeket célozza meg: 5-től 10 éves korignyújt felejthetetlen és megunhatatlan szórakozást. Azonban néhány játék erejéig a felnőttek számára is kifejezetten élvezetes, így nem csak akkor kerül elő, ha a gyermek barátai eljönnek játszani, vagy az osztálykirándulós táskába kell bepakolni (ahová kis mérete miatt ideális). Egyszerre 2-4 játékos élvezheti a hajóépítés örömeit, amelynek megnyeréséhez taktikai érzék, bátorság és némi számtan egyaránt szükséges.
Játékszabályok: Az a kapitány győz, aki először összegyűjti a saját színű hajójának mind a hat részét. A játék elején a kártyákat összekeverjük, és a játéktér közepére tesszük. Miután eldöntöttük hogy ki kezd, az adott játékos felhúz egy lapot, majd eldönti, hogy akar-e még húzni, vagy továbbadja a kört az óramutató járása szerint. Nem húzhat új lapot, és tovább kell adnia a kört, ha kalóz lapot húzott, vagy ha vásárolt (lásd lejjebb). Attól függően hogy milyen lapot húzott, különböző dolgok lehetőségei vannak:
• Ha hajó lapot húzott, és még nincs előtte hajó lap, és más játékos előtt sincs ilyen színű hajólap, akkor leteszi maga elé – a játékosnak ezt a színű hajót kell összeállítania. Ha olyan hajólapot húzott amit össze kell állítania, akkor szintén leteszi maga elé. Minden más esetben a húzott hajólapot a jobb oldalára teszi – ez lesz az ő raktára.
• Ha pénz lapot húzott, azt a bal oldalára teszi, ez lesz az ő kincstára. Bármikor, amikor még tudna húzni, dönthet úgy, hogy három pénzlapot átad egy másik játékosnak, hogy a raktárából elvegyen egy hajólapot - ekkor a köre véget ér.
• Ha ágyú lapot húzott, akkor a bal oldalára teszi, a kincstárba.
• Ha kalóz lapot húzott, és nincs ágyú a kincstárába, akkor három általa választott lapot vissza kell kevernie a pakliba, a kalóz lapot pedig a pakli mellé kell tennie. Ha van ágyúja a kincstárba, akkor nem kell visszakevernie három lapot, ám az ágyút és a kalózt is a pakli mellé kell tennie. Mindkét esetben véget ér a köre.
Amennyiben a pakli elfogyott, úgy a pakli melletti lapokat meg kell keverni és az lesz az új pakli.
Tartozékok: 54 kártya, 1 papírdoboz.
Életkor: 5-10
Időtartam: 10-20 perc
Játékos szám: 2-4 fő
Nyelv: Magyar, Nyelv független
Kiegészítő? |
Nem |
Nyelvfüggőség |
Nyelvfüggetlen (Nem szükséges hozzá nyelvismeret) |
Játszhatod egyedül is? |
Nem |
Gyártó |
Djeco |
Kiadó |
Djeco |
Csapatfelállás |
Vetélkedős |