A webáruház cookie-kat használ annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. A weboldalunkon való tovább böngészéssel elfogadod a cookie-k használatát.

Oceanos - A jó draftolós játék és variációi

Merülj el az Oceanos világában!
Miután mindenki megkapta alap-felszerelését, indulhat is a játék. A játékosok három körön keresztül raknak le kártyákat maguk elé, minden körben új sort építve - ez szimbolizálja az óceánban való egyre mélyebb lemerülést. A kártyákon található szimbólumok fogják megmutatni, mennyi pontot kapnak, illetve mit tudnak fejleszteni a hajójukon. A cél minél több győzelmi pont összegyűjtése. 

A lerakott kártyák hatása lehet pozitív: az állatok minden különböző fajtájáért 2 győzelmi pont jár majd a játék végén . A legnagyobb összefüggő koralltelep minden kártyája 1 pontot ér. A kincses ládákra búvárokat helyezve tudjuk majd őket felszínre hozni, és a játék végén derül ki, mennyit is érnek.  Negatív pontot ér azonban, ha sok Kraken szem van a kártyánkon.   A legtöbb ilyen kártyával rendelkező játékos minden körben kap egy Kraken-tokent, mely mínusz pontot fog jelenteni a végső összesítéskor. A hajó fejlesztésének lehetőségét is a kártyák határozzák meg. 

Miért jó a hajó fejlesztése? A hajó fejlesztése segít hatékonyabban végrehajtani az akciókat, illetve plusz pontokat ad. Minden alkatrésznek három fejlettségi szintje van.
A propellerért pont jár a játék végén. A pilótafülke fejlesztésével több lapot kapunk, a motor fejlesztésével pedig többet is tarthatunk meg belőle. Minél nagyobb az akvárium, annál több állatot tudunk szállítani, a hajó orr részében pedig egyre több búvár várja majd, hogy lemerülhessen.    Nagy kérdés tehát, mikor és mit érdemes fejleszteni? Vajon a fejlesztésünk tényleg nekünk fog a legtöbb előnyt biztosítani?


A draftolás 

A gyönyörű illusztrációk és magával ragadó világ mellett szintén jellemző a tervező Antoine Bauza munkáira a draftolás mechanikájának használata. Mit is takar ez a kifejezés?
Azt, amikor a játékosok limitált mennyiségű kártyából választanak.
Lehet, hogy a kiterített lapok közül vesznek fel a kezükbe és gyűjtik ezeket - például amíg be nem tudják váltani, mint útvonal lehelyezésére a Ticket to Ride játékban.
A draftolás másik tipikus példája a 7 csoda : a körök elején kiosztott lapok közül választunk egyet, amelyet szeretnénk megtartani, majd a többi lapot tovább adjuk. 
Az Oceanosban is ezen a módon jutunk a kártyákhoz, melyből a három kör során felépítjük az expedíciónkat. Itt a draftolás még érdekesebben jelenik meg: az aktív játékos kiosztja a megfelelő számú kártyát a többi játékosnak, akik választanak ezekből, majd a megmaradt kártyákat kapja meg az aktív játékos.
A kártyákat csak sorrendben rakhatjuk le magunk elé, balról jobbra fejlesztve a sorunkat. Nem mindegy tehát mit és milyen sorrendben választunk ki, mit "hagyunk meg" az osztó játékosnak, mikor fejlesztjük a motorunkat hogy több lapot tarthassunk meg, stb.

A sokféle fejlesztési lehetőség és a többi játékos döntéseire való reagálás játékról-játékra más taktikát kíván meg - ez teszi az Oceanost igazán különlegessé és izgalmassá.

Tartalomhoz tartozó címkék: érdekességek mechanikák